Getinge IF
Falkenbergs FF mötte ikväll Sirius i en viktig bortamatch i allsvenskan. Tyvärr kom FFF inte upp i nivå och föll med 0-2.

Sirius började bra och hade mycket bollinnehav i första halvlek. De tog också ledningen efter en halvtimme då en ohotad Christer Gustafsson kunde dundra in 1-0. Två minuter senare drog Kirill Pogrebnyak på sig en varning. Christoffer Carlsson hade en bra chans vid ställningen 0-0 men fick se sitt avslut räddas av Lukas Jonsson. Hemmalaget hade bud på fler mål men ställningen var 1-0 i paus.

Fyra minuter in i andra halvlek drog även Mahmut Özen på sig en varning. FFF hade sedan en jättechans som slutade med att Robin Östlind nickade och Lukas Jonsson gjorde en fantastisk räddning. I 58:e minuten hängde inte FFF med i ett snabbt anfall. Sirius gled förbi FFF-försvaret och det slutade med att FFF skickade in den i eget mål. Istället för 1-1 blev det alltså 2-0 till Sirius.

Efter målet gjorde FFF ett dubbelbyte. Marcus Mathisen gjorde comeback efter skada och in kom även Nsima Peter. Ut gick Anton Wede och Kirill Pogrebnyak. Och nio minuter senare kom Edi Sylisufaj in istället för Robin Östlind. På övertid fick den unge anfallaren en superchans sedan Nsima Peter först skjutit i ribban, men missade. Lukas Jonsson var rena väggen denna kväll. Sirius hade även ett skott i stolpen. Uppsalalaget vann matchen på Studenternas IP med 2-0. Nu gäller det att snabbt glömma detta och ladda om för hemmamatchen mot Östersunds FK på lördag.

Foto: Lollo Skagerfält