Falkenbergs FF mötte Gais så sent som i söndags. Redan imorgon väntar en ny träningsmatch borta mot Ullareds IK och då är Kwame Kizito med i truppen.
– Det blir en bra match för oss. Vi får möjlighet att spela de spelare som inte spelat så mycket. Vi kommer även använda övriga spelare som är tillgängliga, deras status avgör hur mycket speltid det blir, säger Christoffer Andersson.
Anfallaren Kwame Kizito tränade under tisdagen och kommer för första gången i år finnas med i matchtruppen.
– Det kändes okej på träningen och han kan få speltid imorgon, meddelar huvudtränaren.
Mittfältarna Melker Nilsson och Christoffer Carlsson missar även denna match. Ytterbackarna Adam Eriksson (känning i låret) och Linus Borgström (svullen fot efter tackling) vilar också. Juniorerna William Borgryd och Gentrit Ibishi har tagits ut i truppen och kommer få speltid.
– Tanken är att låta fler få speltid. Det är absolut en möjlighet för flera att visa upp sig. Vissa har fått spela mer och vissa har fått spela lite mindre. Vi kan nu rotera och få mer speltid till de som fått för lite. Vi nappade på denna match då vi vill att alla i truppen ska vara igång och få matchtid i benen, säger ”Chrisse”.
Han erkänner att han inte har järnkoll på morgondagens motståndare.
– Jag vet egentligen inte mycket om Ullared. Vi ser detta som bra träning för båda lagen, då de blev av med en match i helgen. Jag förväntar mig en hundraprocentig prestation och att vi ger allt offensivt och defensivt och levererar på bästa sätt, säger han.
Att FFF inte har vunnit ännu tänker han inte särskilt mycket på, men självklart skulle en seger sitta fint.
– Det är klart att det alltid är roligt att vinna matcher. Vi suktar gärna efter en seger. Mot Gais hade vi chansen i 60-65 minuter. Vi höll sedan inte ihop laget på sättet vi vill och då såg det sämre ut. Det har vi pratat om nu under genomgången, att det är viktigt att spela fotboll i 90 minuter. Det har vi tydliggjort, säger Christoffer Andersson.
Truppen:
1. Nadeem Omar
2. Gabriel Johansson
3. Kwame Kizito
4. Tim Stålheden
6. Robin Hofsö
8. Tobias Karlsson
9. Oliver Hintsa
11. Wilhelm Ärlig
14. Lucas Sibelius
15. Rasmus Fridolf
16. Tim Erlandsson
19. Carl Martinsson
21. Elliot Hintsa
23. Umar Bala Muhammed
26. Linus Dahl
33. Melker Larsson
34. Oskar Christiansson
35. Godwin Aguda
+ juniorerna Gentrit Ibishi och William Borgryd.
Avspark på Hedevi sker klockan 18.15 under onsdagen.