Till alla FFF:are!

Det gör ont idag. Efter bara några få timmars sömn, mycket funderande, tungt huvud och även några tårar så har det ändå precis som alla säger kommit en ny dag med nya utmaningar för Falkenbergs FF. Det är bara fotboll säger några men för mig och många andra är fotboll och Falkenbergs FF mer än så.

Efter många lyckliga slut i helt avgörande omgångar blev det tyvärr inte så i år utan Falkenbergs FF åkte ur Allsvenskan 2020. Det är lätt i dessa stunder att leta fel. Men jag kan bara konstatera att i år var det 15 lag som var bättre än Falkenbergs FF i Allsvenskan och det är bara att gratulera dem.

Det låter kanske något konstigt att idag ge beröm men jag vill ändå göra det. Falkenbergs FF hade självklart en målsättning av att klara sig kvar i Allsvenskan. Vi har också ett mål att vara en familjär förening där vi sätter de mjuka värdena i centrum och vi tror det ska ge resultat på sikt. Jag är därför oerhört stolt över vår verksamhet. Jag ser varje dag ledare, spelare, styrelse och personal som arbetar hårt för att utvecklas. En grupp som arbetar tillsammans, som stöttar varandra, som arbetar med gemenskap, som är beredda på att ge allt för FFF. Det gör mig både tacksam och stolt. Den miljön ger mig en stark tro på framtiden. Det är i tuffa tider man prövas och den prövningen kommer vi klara tillsammans.

Jag vill också passa på att tacka alla Er sponsorer, medlemmar och supportrar. Ni betyder oerhört mycket för oss i Falkenbergs FF. Att verka som förening i en kommun som Falkenberg ger enorma möjligheter. Det är många som bryr sig om oss som förening och det märks. Ni har verkligen ställt upp i vått och torrt. Det har varit en enorm saknad att inte se Er på varje match i år. Känslan när man delar glädje och även ibland sorg betyder mycket. Min stora förhoppning är att Coronan försvinner och att vi ses på plats nästa år för att gemensamt dela glädje på nytt.

Som jag skrev i början så har den nya dagen kommit även till Falkenbergs FF. Vi vet vad vi vill. Styrelse tillsammans med personal har redan stakat ut vägen för att på nytt ta oss tillbaka till Allsvenskan. Vi har hungriga ledare och spelare. Vi vet att det krävs hårt arbete och vi behöver Er alla. Vi är förberedda och med ert stöd är jag säker på en lyckad säsong 2021.

Patrik Lundgren
Klubbchef Falkenbergs FF