Kristianstad FC
Klockan 19.00 imorgon går FFF in i kvalet till Svenska Cupens gruppspel. I omgång ett väntar Landvetter IS, där vår skyttekung från år 2013, Victor Sköld, är assisterande tränare, på bortaplan.

Landvetter IS ligger på femte plats i sin division 2-serie. I truppen finns före detta elitspelare som målvakten Axel Wibrån. För FFF blir detta ett trevligt avbrott mellan alla träningar och seriematcher. Gulvitt kommer att rotera lite i laget men ställa en stark elva på benen. Målvakten Gustav Lillienberg är laddad för cupmatchen.
– Mina förväntningar är mest att det ska bli kul med lite speltid i tävlingssammanhang och att vi fortsätter ta steg som lag och verkligen gör det som vi gör varje dag på träningarna och håller fokuset uppe hela matchen. Vi ska göra det som vi är bäst på och sen framförallt gå ut och bära upp klubbmärket, säger Gustav Lillienberg.
Det är ett lag från Göteborgstrakten, då är det inte konstigt att den 20-årige keepern är bekant med motståndet.
– Det är ju i närheten av där jag kommer ifrån och är uppvuxen. Jag har mött Landvetter många gånger när jag var yngre, men det är inga jag känner som spelar där nu, säger ”Gurra”.

Truppen som åker till Landvetter:

Anton Andersson
Tim Stålheden
Noel Hansson
Nils Bertilsson
Remo Gotfredsen Grgic
Melwin Kocanovic
Christoffer Carlsson
Isaac Shears
Lucas Sibelius
Linus Borgström
Oskar Lindberg
Pontus Carlsson
Rasmus Andersson
Vincent Bodiroza
Melker Nilsson
Godwin Aguda
Gustav Lillienberg
Melker Larsson
Adam Frånberg

Matchen spelas på Landvetter IP. Vid vinst spelar FFF mest troligt hemmamatch mot ett mer meriterat motstånd i omgång två.