Kristianstad FC
Klockan 19.00 ikväll går FFF in i cupkvalet borta mot division 2-laget Landvetter IS. Nedan kan ni läsa på om vår kommande motståndare.

Historia:
Landvetter Idrottssällskap bildades den 18 mars 1931 men började inte med fotboll förrän två år senare. Under sina första 50 år spelade man som högst i division 5. Under 90- och 00-talen blev man ett etablerat division 4-lag som flera gånger nosade på division 3. Närmast var man 2009 när man med endast två omgångar kvar hade fem poängs ledning över andraplacerade Kärra KIF. Men Landvetter IS lyckades endast ta en poäng medan Kärra KIF gick rent och vann ligan på målskillnad. Sex år senare fick man sin efterlängtade uppflyttning när man slog Ödsmåls IK med 5-2 och ytterligare sex år senare gick laget upp ett steg till i seriesystemet där man legat sedan dess.

Nyförvärv:
Edvin Svalling, Sävedalens IF
Fredrik Alnäs, Sävedalens IF
Robin Clason, Ahlafors IF
Richard Cindric, FC Trollhättan
Robert Lipovac, Lindome GIF
Kasper Frelén, uppflyttad
Max Wåhlin, uppflyttad
Adam Avis, uppflyttad
Ahmed Hussein, Lindome GIF
Pontus Werner, Örgryte IS

Spelare som lämnat:
Patrik Wallin, avslutat karriären
Victor Sköld, avslutat karriären (nu assisterande tränare)
Omar Conteh, Skara FC
Christoffer Randsalu, IF Väster
Edwin Mahisa, IFK Skövde
Eric Schelin, klubb ej klar
Arvid Sigurdsson, avslutat karriären
Philip Cortez, KF Velebit
Erik Cortez, KF Velebit
Florian Llullakaj, klubb ej klar
Albin Gustavsson, avslutat karriären
Leart Ramani, klubb ej klar
Jalal Siyo, klubb ej klar
Bernhard Safer, Partille IF

Tränare:
Landvetters tränare heter Joakim Lindén Johansson och är ny inför säsongen. 33-åringen kommer närmast ifrån rollen som tränare i BK Häckens akademilag som spelade i Elitettan ifjol. Han har också tränat IFK Kalmar i Damallsvenskan och Kalmar FF:s P17-lag tillsammans med Henrik Rydström. Assisterande tränare i Landvetter är nederländaren Theodor Van Uum och FFF:s gamla skyttekung Victor Sköld.

Sammanställning: Emil Sahlin