Laholms FK
Under söndagen mötte Falkenbergs FF serieledaren Malmö FF på bortaplan. MFF skaffade sig en 2-0-ledning men FFF kom tillbaka och reducerade genom Tobias Englund. 2-1 blev också slutresultatet.

Hasse Eklund tog ut samma startelva som mot AIK. I tolfte minuten var MFF nära att trycka in bollen. Bollen chippades över Johan Brattberg, men MFF misslyckades med att skjuta in bollen vid bortre stolpen. Fyra minuter senare hade Gustaf Nilsson en halvchans. ”Gurra” nickskarvade bollen utanför högra stolpen. I 22:a minuten hade MFF en jättechans. Anders Christiansen fick bollen till skänks och sköt i bra läge. Bollen gick stolpe, stolpe ut.

Sex minuter senare fick Marcus Mathisen en bra möjlighet i boxen. Mittfältaren sköt via motståndare till hörna. I 34:e minuten hade MFF ett nytt bra läge. Anders Christiansen sköt från distans och Johan Brattberg gjorde en bra räddning till en resultatlös hörna. Efter 40 minuter tog MFF ledningen. Sören Rieks blev friställd av Fouad Bachirou och sköt in bollen. Hemmalaget gick till pausvila i 1-0-ledning.

Fem minuter in i andra halvlek fick FFF en kanonchans att kvittera, men Gustaf Nilssons skott räddades. Istället kontrade MFF och gjorde 2-0 genom Isaac Kiese Thelin. Några få minuter senare skadade sig Marcus Mathisen. John Chibuike kom in istället. I 63:e minuten fick Gustaf Nilsson ett ypperligt läge att reducera, men nicken gick utanför bortre stolpen. Edi Sylisufaj byttes in med 23 minuter kvar av ordinarie tid. Kalle Söderström klev av planen.

Strax därefter rammade Amin Sarr ribban med en bra träff. Med kvarten kvar fick Sarr ett friläge, men då räddade Johan Brattberg. Minuten senare fick Sarr ytterligare en superchans, men även då reflexräddade Brattberg. I 79:e minuten gjorde FFF två byten. Matthew Garbett och Lorik Ademi ersatte Christoffer Carlsson och John Björkengren.

I 86:e minuten vräkte Tobias Englund in en reducering för FFF och skapade nerv i matchen. Assisten stod Anton Wede för. Tre minuter senare fick Isaac Kiese Thelin en chans att punktera matchen, men fick inte in bollen. Edi Sylisufaj fick ett bra läge i 93:e minuten men sköt då rakt på Marko Johansson. Närmare än 1-2 kom inte FFF, som föll med uddamålet.

– Vi släppte in lite billiga mål. Vi tar med oss att vi kom tillbaka in i matchen, skapade nerv och kämpade ända in i slutet, säger FFF:s huvudtränare Hasse Eklund.