Falkenbergs FF väljer att förstärka sin backlinje ytterligare. Vänsterbacken Adam Eriksson återvänder till klubben efter fem säsonger i Helsingborgs IF.
– Det känns väldigt roligt att vara tillbaka i Falkenbergs FF, säger 31-åringen.

Han har skrivit på ett kontrakt som gäller resten av året. FFF:s sportchef Håkan Nilsson är nöjd med lösningen.
– Då vi inför den tuffa hösten endast har tre naturliga ytterbackar tog vi möjligheten att kontraktera Adam hösten ut. Vi vet vad Adam presterat inom elitfotbollen sedan han första gången anlände till Falkenbergs FF. Med sin spelskicklighet, erfarenhet och rutin hoppas vi att han kan vara en bricka i spelet att reda ut den situation vi hamnat i, säger Håkan Nilsson.

Adam Eriksson värvades av FFF från Norrby IF inför säsongen 2012 och gjorde sedan fyra säsonger i Gulvitt. Han var med om att spela upp FFF i allsvenskan för första gången och sedan säkra nytt allsvenskt kontrakt två år i rad. Efter fem säsonger som ordinarie vänsterback i Helsingborgs IF är han nu tillbaka i den gulvita tröjan.
– Det känns väldigt roligt att vara tillbaka i Falkenbergs FF. Jag har många fina minnen från min tid i Falkenberg och ser väldigt mycket fram emot att få representera klubben igen. Jag är helt övertygad om att vi kommer att ha en riktigt bra höst framför oss, säger Adam Eriksson, som fick smeknamnet ”Crazy” under sin förra sejour.

Vad har du förbättrat sen du lämnade FFF och vad hoppas du kunna tillföra nu?
– Det var ju några år sedan jag lämnade Falkenberg så jag har nog förbättrat det mesta hoppas jag. Jag hoppas kunna bidra med ny energi till gruppen, många löpmeter och förhoppningsvis även några poäng framåt. Även en hel del rutin från viktiga matcher tror jag kan bli nyttigt den här hösten.
Du har varit kontraktslös sen du lämnade HIF i julas. Hur har du hållit igång och hur känns formen?
– Jag har tränat med ett lag här nere i Helsingborg samt kört lite extra på egen hand, så formen känns ändå god. Nu har jag ju inte spelat match på ett tag men jag tror inte att det kommer ta så lång tid att komma in i det.
Vi antar att du även ser fram emot att höra fansen sjunga ”Crazy Adam” igen?
– Ja, det ser jag verkligen fram emot. Jag kommer knappt ihåg när jag spelade inför fans senast så det ska bli fantastiskt att få göra det snart igen, säger Adam Eriksson, som tränar med FFF redan idag.

Foto: David Svensson