Det satt långt inne men till slut kunde FFF avgöra mot Böljan i DM. Rasmus Fridolf blev matchvinnare med sina två mål i 2-1-segern. Det avgörande målet kom i förlängningen.

FFF inledde matchen på Falcon Alkoholfri Arena bäst och skulle också komma att ta ledningen efter mål av Rasmus Fridolf. FFF skapade sedan ett antal bra chanser att göra ytterligare mål, men slarvade i avgörande lägen. Det utnyttjade Böljan, som kvitterade genom en fin frispark i 93:e minuten. Men FFF visade att de är det bättre laget genom att göra 2-1 i 118:e minuten. Det var återigen Rasmus Fridolf som gjorde målet. FFF gjorde inte sin bästa insats men vann med 2-1 och är därmed vidare i DM.

– Jag tycker att det var onödigt att vi lät det gå så pass långt. Vi borde ha stängt matchen redan under ordinarie speltid, men Böljan gjorde det bra. Det ska man inte ta ifrån dem. Det krävs bättre insatser än denna framöver, men jag är otroligt glad över att vi gick härifrån med en vinst, säger Rasmus Fridolf.
2-1-målet satt skönt.
– Det var en boll ut mot kanten där jag försökte läsa av var den skulle komma och som tur var dök den upp i cutback, så jag kunde bara raka in den i bortre, säger 22-åringen.
Värt att notera är att Kwame Kizito spelade 120 minuter i comebacken.
– Imponerande för att inte ha spelat på så pass länge, berömmer Fridolf.

Så startade FFF:
Nadeem Omar – Carl Martinsson, Gabriel Johansson, Melker Larsson, Umar Bala Muhammed – Lucas Sibelius, Melker Nilsson – Rasmus Fridolf, Elliot Hintsa, Oskar Christiansson – Kwame Kizito

Foto: Lollo Skagerfält