Falkenbergs FF gick för ett segermål under de sista tio minuterna. Istället avgjorde Vänersborg matchen och kunde till slut vinna med 3-1. Oliver Hintsas fina mål hjälpte föga.

FFF gjorde tre förändringar jämfört med elvan som inledde matchen mot Oddevold. Adam Eriksson, Tobias Karlsson och Wilhelm Ärlig tog plats från start istället för Melker Larsson, Gabriel Johansson och Melker Nilsson. Gulvitt inledde trögt på Vänersvallen. Redan efter sju minuter kunde hemmalaget nicka in 1-0 sedan FFF gått bort sig defensivt. FFF hade svårt att skapa klara målchanser men kom igång lite i slutet av första halvlek. Wilhelm Ärlig hade ett bra skott som räddades till hörna och Linus Dahl hade en nickskarv som träffade ribban. Men bollen ville inte in. Ett Vänersborg som ständigt försökte dra ned på tempot och tog god tid på sig i varje situation ledde med 1-0 efter 45 spelade minuter.

FFF inledde andra halvlek bättre än vad man inledde den första och efter en kvart kom den efterlängtade kvitteringen. Oliver Hintsa drev fram bollen innan han avlossade ett mycket bra skott som satt högt i bortre hörnet. Ett klassmål av den unge yttern! Gulvitt var på gång och hade kort därefter en jättechans att också ta ledningen, men en friställd Godwin Aguda fick inte avslutet på mål. Sen blev det mycket fram och tillbaka, då båda lagen försökte få in ett ledningsmål. Med 17 minuter kvar slängde FFF in Melker Nilsson samtidigt som Wilhelm Ärlig utgick. FFF lyckades inte få in ett ledningsmål. Istället kunde Vänersborg rinna igenom i 82:a minuten och göra 2-1. FFF:s försvarsspel lämnade en del att önska. Gulvitt bytte först in Oskar Christiansson och sedan Lucas Sibelius. Oliver Hintsa respektive Linus Borgström byttes ut. När FFF klev framåt och försökte forcera in en ny kvittering gjorde Vänersborg 3-1, vilket blev spiken i kistan. Det blev ännu ett tungt nederlag för FFF på Påskafton.

– Väldigt tungt och tråkigt. Division 1 är en tuff serie där det krävs mycket av en både fysiskt och psykiskt. Idag kom vi inte upp i nivå och fick inte mycket att funka. Det är svårt att glädjas över ett mål när vi förlorar, säger målskytten Oliver Hintsa.

Så startade FFF:
Tim Erlandsson – Linus Borgström, Tim Stålheden, Tobias Karlsson, Adam Eriksson – Christoffer Carlsson, Linus Dahl – Wilhelm Ärlig, Godwin Aguda, Oliver Hintsa – Robin Hofsö.

Foto: Lollo Skagerfält