Falkenbergs FF:s damer fortsätter på vinstspåret. Under lördagen slog FFF tillbaka Frillesås FF med 4-1 på bortaplan. Det var lagets sjunde raka seger i division 3!

Efter en mållös första halvlek tog FFF ledningen fyra minuter in i andra halvlek genom Stina Wisén. I 68:e minuten dubblerade hon också FFF:s ledning till 2-0. Frillesås FF reducerade med kvarten kvar, men FFF var inte klara för dagen. Stina Wisén fullbordade sitt hattrick i 80:e minuten och i 84:e minuten fastställde Kajsa Pettersson slutresultatet till 4-1. Gulvitt har sju raka segrar och imponerande 43-2 i målskillnad efter sju avverkade matcher.

– Vi kom inte upp i den nivå som vi brukar, då vi mötte ett hårt och fysiskt kämpande Frillesås i första halvlek. Men vi tog tag i taktpinnen i andra halvlek och blev mycket bättre i vårt press-spel och då kom målen. Ett jättestort beröm till alla spelare som som var med idag, ni var bäst! säger tränaren Stefan Karlsson.