Målvakten Tim Erlandsson, som har gjort sju U21-landskamper och varit uttagen till OS och A-landslagets januariturné, förlänger med Falkenbergs FF. 24-åringen har idag signerat ett nytt tvåårskontrakt.

– Det känns jättebra att förlänga med Falkenberg! Jag har så mycket mer att ge i föreningen och är glad över att få möjlighet till det, säger Tim Erlandsson och fortsätter:
– Jag hade tidigare inte en tanke på att vi 2022 skulle spela i division 1, men jag ser det som en utmaning både för min egen del och för laget att ta oss an detta på bästa sätt. Vi kommer göra allt i vår makt för att Falkenbergs FF ska tillbaka dit klubben hör hemma.

Halmstadsonen kom till FFF inför säsongen 2020 och höll nollan i tävlingsdebuten mot moderklubben HBK i cupen (seger 1-0). Dessvärre ådrog han sig sedan en korsbandsskada som höll honom borta länge. Under årets säsong har han känt sig bättre och bättre och gjort två matcher i superettan. 2022 vill han bli förstemålvakt.
– Jag är i behov av att spela matcher kontinuerligt efter en längre tids frånvaro så det lockar såklart att få förtroendet som förstemålvakt i klubben, säger 24-åringen.
Han och sambon Rebecka lämnar nu också Halmstad.
– Det är spännande att flytta hit och bli Falkenbergsbor, efter att tidigare ha pendlat ifrån Halmstad. Det ska bli kul att upptäcka mer av Falkenberg samtidigt som jag ska ge allt på planen för denna fina förening och för våra supportrar.

FFF:s sportchef Håkan Nilsson är glad över kontraktsförlängningen.
– Falkenbergs FF är mycket nöjda med att kunna ha Tim hos oss de närmsta två åren. Efter en tid fylld av skador hos oss vet vi att han är motiverad och förberedd att visa upp vilken potential han har som fotbollsmålvakt, säger han.