Högerbacken Linus Borgström, 20, och mittfältaren Rasmus Fridolf, 21, stannar i Falkenbergs FF. Duon har kritat på nya tvåårskontrakt och vill vara med på resan tillbaka till elitfotbollen.

Linus Borgström spelade i år 25 matcher för FFF i superettan. Vid 22 av dessa matcher fanns han med i startelvan.
– Linus Borgström har under året utvecklats på ett bra sätt och det ska bli spännande att följa den fortsätta utvecklingen hos Linus den kommande tvåårsperioden, säger FFF:s sportchef Håkan Nilsson.
– Det känns väldigt bra att allt är klart nu. Jag har haft ett lärorikt år och lärt mig mycket även om det varit ett tufft år för klubben. Jag ser fram emot att spela för FFF de kommande två säsongerna och ta upp klubben där den hör hemma igen, säger Linus Borgström.

Rasmus Fridolf gjorde allsvensk debut borta mot Elfsborg 2020 och i avslutningsmatchen mot Brage i år genomförde han sin första match i superettan. Även Fridolf har skrivit på ett nytt tvåårsavtal.
– Rasmus är en mycket spännande spelare med spetsegenskaper som vi tillsammans tror går att utveckla. Rasmus har haft stora bekymmer med skador de senaste två åren men vi hoppas att han nu får vara frisk och får en chans att verkligen konkurrera fullt ut i FFF, säger Håkan Nilsson.
21-åringen själv är glad över att ha förlängt med FFF.
– Det känns bra att fortfarande få förtroendet få förtroende från klubben och det ska nu bli kul att fortsätta denna resa framåt med Falkenberg, säger Rasmus Fridolf, som ser fram emot ett roligare 2022:
– Jag tror att det kommer bli en spännande och även lärorik säsong för både laget och mig själv. Jag hoppas kunna hjälpa till med mina offensiva kvalitéer för att laget ska kunna nå sina mål, säger han.