Under måndagen sparkade FFF:s herr- och damlag gemensamt igång säsongen 2023 på Kristineslätts konstgräs.

Regnet slutade i lagom tid tills FFF:s herrar och damer skulle börja träna. Lagen körde en delvis gemensam uppvärmning och höll sig sedan på varsin sida av planen. Herrlaget tränade i en dryg timme medan damerna körde på lite längre. Ett 30-tal supportrar slöt upp och YWP bjöd på kaffe, korv med bröd och godsaker.
– Spelarna var som kalvar på grönbete. Det är skönt att det är igång igen, säger herrlagets huvudtränare Christoffer Andersson.
Han fick medhåll av samtliga spelare som var ute på planen.
– Det är gött att vara igång. Man behöver få upp flåset lite, säger nyförvärvet Remo Gotfredsen Grgic med ett leende.
– Det var härligt i New York under ledigheten, men jag har verkligen sett fram emot detta. Det var kul att göra sin första träning med laget. Nu ska vi göra ett bra år tillsammans, säger nye målvakten Anton Andersson, som fick posera på flera bilder med supportrar.
Ett annat nyförvärv, nämligen Leonardo Farah Shahin från BK Häcken, fyller i:
– Det var en lagom första träning. Det var kul att få träffa laget och träna här för första gången, säger strikern.

Damspelarna var såklart också väldigt spelsugna. Nye sportchefen Christer Helgesson gillade det han såg.
– Det känns som att vi har ett spännande lag på gång, med många duktiga tjejer. Det ska bli riktigt kul att sätta igång den här säsongen. Vi hoppas kunna hamna på övre halvan av tabellen, säger Christer Helgesson, som redan har bokat in en ett träningsläger på Öland inför seriestarten.